Het is altijd vervelend wanneer artikelen kapotgaan, zowel binnen als buiten de garantieperiode. Garantie omvat doorgaans twee soorten:

Wettelijke garantie

Wettelijke garantie houdt in dat het product moet voldoen aan wat redelijkerwijs verwacht mag worden. De duur van deze garantie varieert afhankelijk van het type product, aangezien de levensduur kan verschillen.

Fabrieksgarantie

Sommige artikelen worden geleverd met een fabrieksgarantie, waarbij de duur ervan afhankelijk is van zowel het artikel als de fabrikant.

Houd er rekening mee dat aanspraak op garantie alleen mogelijk is wanneer het desbetreffende artikel in originele staat verkeert.

Twijfel je of jouw defecte artikel onder de garantie valt? Neem dan contact op met onze klantenservice, zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.

Binnen en buiten de garantieperiode kun je bij ons terecht voor garantie- en reparatieverzoeken. Indien de reparatie onder de garantie valt, zal deze vanzelfsprekend vergoed worden. Belangrijk om te weten: om aanspraak te maken op garantie, dient het artikel altijd in zijn originele staat te verkeren.

Voor defecten die buiten de garantie vallen of het gevolg zijn van eigen schuld, worden standaard onderzoekskosten in rekening gebracht. Aangezien deze kosten vooraf niet vaststaan, kunnen ze variëren.

Elk garantiegeval dient bij ons te worden ingediend, waarbij je een formulier ondertekent en we de procedure helder toelichten. Allereerst wordt een reparatieonderzoek gestart. Na dit onderzoek worden de problemen en eventuele extra kosten (indien dit niet onder de garantie valt) met je besproken. Zo kun je zelf beslissen of je de reparatie wilt laten uitvoeren.

Garantieaanvraag Gardena

Heb je Gardena artikelen bij ons gekocht, maar blijken deze niet naar behoren te functioneren? Dat is vervelend! Gardena heeft een eigen garantieaanvraag platform, zo kun je met je aanvraag rechtstreeks bij Gardena terecht, waardoor jouw garantieaanvraag nog sneller in behandeling kan worden genomen. Je kunt het platform via deze link bereiken.