Dit doe je gemakkelijk en snel via het herroepingsformulier.
Zonder herroepingsformulier worden retourartikelen niet in behandeling genomen.

De kosten van een retourzending zijn in bijna alle gevallen voor de koper. Slechts wanneer de fout bij leidingshop is veroorzaakt zijn de kosten voor het retourneren voor ons.

Pakketartikelen.

  • Je stuurt uw retourpakket naar onderstaand adres. ( pakketkosten voor uw rekening)

Retouradres
Leidingshop B.V.
Eijkenakker 1
5571 SL Bergeijk

Vervoersartikelen.

  • Je laat de artikelen ophalen door onze vervoersdienst ( vervoerskosten 45,- euro )

Neem voor retourneren van vervoersdienst producten contact op met de klantenservice.

Ja, je kunt je product in de winkel afgeven. Je hoeft je retour niet van tevoren aan te melden, echter vragen we uw factuur mee te nemen.

Goed om te weten: We storten het bedrag terug op je rekening. Contant geld terugkrijgen is niet mogelijk.

Jazeker, dit kan ook via de klantenservice.
Bel naar 085 401 9164 (maandag t/m vrijdag van 09.00 - 17.00 uur)
Stuur een e-mail

Na je aanmelding laten we je precies weten wat de vervolgstappen zijn.

Het is geen probleem om één of enkele producten te retourneren.

Bijna altijd wel. Maar het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van je product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen we iemand anders nog blij maken met een nieuw product.

Anders bepalen we aan de hand van de staat van je product wat de waardevermindering is.

Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Voorbeeld: haal een druppelslang uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet mee bewateren.

Dan is je product waarschijnlijk niet in de originele staat teruggestuurd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat wat de waardevermindering is. De maximale waardevermindering is 25%.

Het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt wordt bepaald door twee dingen:

De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:

  • beschadiging van het product;
  • beschadiging van de verpakking;
  • compleetheid van het product

    De kosten die wij maken om het product opnieuw te verkopen. Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving. Deze kosten zijn €7,50 en worden samen met de waardevermindering ingehouden.

Laat binnen 14 dagen aan ons weten welk onderdeel er mist.
We sturen je direct het ontbrekende artikel naar u toe.

Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.

  • Is je product binnen 30 dagen na aankoop al defect? Dan kan je ervoor kiezen om je geld terug te krijgen of je product om te ruilen voor een nieuw product;
  • Is je product na 30 dagen defect bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode? Dan is dit een fabricagefout en is de reparatie volledig kosteloos.
  • Ook buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kun jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Oei, dat is niet de bedoeling. Meld dit bij onze klantenservice en dan zorgen we ervoor dat je zo snel mogelijk de juiste artikelen in huis hebt.

Je kunt binnen 14 dagen nadat je het product ontvangen retourneren. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.

1. binnen 14 dagen na ontvangst zonder voorafgaande melding retourneren, of

2. binnen 14 dagen na ontvangst u van de herroeping op de hoogte brengen (melding) en vervolgens binnen 14 dagen na die melding retourneren

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen.

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

We betalen het bedrag via het zelfde betaalmiddel aan je retour.

Ja, je mag je product uitproberen zoals je in een winkel ook zou doen.

Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.

Sommige producten vallen onder de uitzonderingen van retour.

  • Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk)

Dit doe je gemakkelijk en snel via het herroepingsformulier.
Zonder herroepingsformulier worden retourartikelen niet in behandeling genomen.

Neem voor retourneren van vervoersdienst producten contact op met de klantenservice.

Ja, als je je product binnen tevredenheidsgarantie opstuurt. Op die manier kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.

Gebruik een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.

Je verpakte product kun je verzenden in een stevige doos die je goed afsluit.

Product ingepakt? Sluit het herroepingsformulier in de doos erbij.