Klantenservice: Retourneren en ruilen
Retourvoorwaarden
Wij vinden het natuurlijk belangrijk dat je blij bent met je bestelde artikelen. Ben je dat niet, dan mag je deze altijd retourneren mits dit onder de voorwaarden valt. Je hoeft je retour niet bij ons aan te melden. Wel dien je bij het retourneren het retourformulier toe te voegen. Dit formulier is makkelijk te downloaden en uitprinten. Zonder retourformulier kunnen wij je retour niet in behandeling nemen door het ontbreken van de nodige informatie.
Retourtermijn
Je hebt 30 dagen bedenktijd vanaf het moment dat je de bestelling hebt ontvangen. Zorg er daarom altijd voor dat je binnen deze 30 dagen de producten die je niet wenst te houden, aan ons retour stuurt. Bestaat je bestelling uit meerdere pakketten? Dan gaan de 30 dagen in vanaf het moment dat je het laatste artikelen hebt ontvangen.
Gebruik altijd een stevige (het liefst de originele) doos voor het versturen van je retour. Op deze manier is de kans op beschadigen zo klein mogelijk en kunnen wij nog iemand anders blij maken met het geretourneerde artikel. Komt het artikel beschadigd aan doordat deze niet stevig is verpakt, dan is dit niet de verantwoordelijkheid van Leidingshop. Aan de hand van de staat van het artikel wordt bepaald wat de waardevermindering is.
Gebruikte artikelen
Voordat je bepaalt of je de bestelde artikelen wilt houden, mag je deze altijd uitproberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen om zo de aard en kenmerken van het product vast te stellen. Zo komen de artikelen altijd in de originele staat en onbeschadigd bij ons terug en kunnen wij hier nog iemand anders blij mee maken. Is het geretourneerde product niet meer in de originele staat, dan bepalen wij aan de hand van de staat van het product wat de waardevermindering is.
Ben je benieuwd naar een uitgebreide werking van een artikel? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@leidingshop.nl of 085 - 401 9164, of kom langs bij onze afhaalbalie in Bergeijk. Onze productspecialisten kunnen je al veel informatie geven zonder dat je het product in gebruik hoeft te nemen.
Voorbeeld: haal een druppelslang uit de doos, bekijk deze van alle kanten maar rol deze niet uit en ga er niet mee bewateren. Vanaf dat moment is het artikel niet meer in originele staat en kunnen we deze niet meer retour nemen.
Bestelde artikel(en) functioneert niet naar behoren
Heb je het bestelde artikel in gebruik genomen maar functioneert deze niet naar behoren? Neem dan altijd contact met ons op via klantenservice@leidingshop.nl of 085 - 401 9164 zodat we kunnen kijken wat we voor je kunnen betekenen.
Retourkosten
Het retourneren van artikelen is altijd voor eigen rekening, mits de fout natuurlijk bij Leidingshop is gemaakt. In dit geval neem je vooraf altijd contact met ons op zodat we dit voor je kunnen oplossen. Bekijk hier alle retourmogelijkheden.
Twijfel je over een retour? Neem dan even contact met ons op!
Let op: mochten er artikelen worden geretourneerd waarbij het uiteindelijke orderbedrag onder het gratis verzendbedrag komt, zullen de pakket- en/of vrachtkosten van de heenzending met terugwerkende kracht in rekening worden gebracht.
Retourmogelijkheden
Wij vinden het natuurlijk belangrijk dat je blij bent met je bestelde artikelen. Ben je dat niet, dan mag je deze altijd retourneren mits dit onder de retourvoorwaarden valt. De retourkosten zijn (bijna) altijd voor eigen rekening. Slechts wanneer de fout bij Leidingshop gemaakt is, nemen wij de kosten voor onze rekening. Neem in dit geval altijd eerst contact op met onze klantenservice via klantenservice@leidingshop.nl of 085 - 401 9164, anders kan de retour niet in behandeling worden genomen.
Retourneren via pakketpunt
Stuur het pakket samen met het retourformulier terug naar het onderstaande adres. Zonder retourformulier kunnen wij je retour niet in behandeling nemen door het ontbreken van de nodige informatie. Mocht het pakket afgeleverd zijn bij een pakketpunt maar je wil afzien van de koop, dan kun je ervoor kiezen om het pakket niet af te halen. Na 7 dagen zal de bestelling retour gestuurd worden naar Leidingshop. De kosten die hiervoor gemaakt worden zullen in rekening worden gebracht.
Leidingshop B.V.
T.A.V Retouren
Eijkenakker 1
5571 SL Bergeijk
Nederland
Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Door dit formulier in te vullen maak je kenbaar dat je van je koop afziet. Echter is het gebruik van dit formulier niet verplicht en is het invullen van het retourformulier ook voldoende.
Retourneren via vervoersdienst
Is je bestelling bezorgd met een vervoersdienst? Dan dien je de bestelling ook te retourneren via deze weg. De bestelde artikelen zijn grote, zware en breekbare producten die niet via de pakketpost geretourneerd kunnen worden. Neem in dit geval altijd vooraf contact op met onze klantenservice via klantenservice@leidingshop.nl of 085 - 401 9164.
Retourneren via onze afhaalbalie in Bergeijk
Je bent ook van harte welkom om je bestelde artikelen te retourneren via onze afhaalbalie in Bergeijk. Ook via deze weg hoef je de retour niet eerst aan te melden, maar zorg er wel voor dat je de factuur van je order bij de hand hebt op het moment van retourneren. Wil je een artikel omruilen, dan is dit uiteraard ook mogelijk mits het gewenste artikel op voorraad is.
Retourkosten
Het kan altijd voorkomen dat je één of meer van je bestelde artikelen wilt retourneren. De retourkosten zijn altijd* voor eigen rekening, voor zowel pakket- als vervoersdienst.
Kosten pakketdienst
Het retourneren van je pakketzending zijn voor eigen rekening. Je bent vrij in via welke pakketdienst je de bestelling retourneert. Mocht het pakket afgeleverd zijn bij een pakketpunt maar je wil afzien van de koop, dan kun je ervoor kiezen om het pakket niet af te halen. Na 7 dagen zal de bestelling retour gestuurd worden naar Leidingshop. De kosten die hiervoor gemaakt worden zullen in rekening worden gebracht.
Kosten vervoersdienst
Is je bestelling bezorgd met een vervoersdienst? Dan dien je de bestelling ook te retourneren via deze weg. De bestelde artikelen zijn grote, zware en breekbare producten die niet via de pakketpost geretourneerd kunnen worden. Neem in dit geval altijd vooraf contact op met onze klantenservice via klantenservice@leidingshop.nl of 085 - 401 9164.
Uitzondering retourkosten
*Slechts wanneer de fout bij Leidingshop gemaakt is, nemen wij de kosten voor de retourzending voor onze rekening. Ook in dit geval neem je eerst altijd contact op met onze klantenservice, anders kunnen wij de retour niet in behandeling nemen.
Let op: mochten er artikelen worden geretourneerd waarbij het uiteindelijke orderbedrag onder het gratis verzendbedrag komt, zullen de pakket- en/of vrachtkosten van de heenzending met terugwerkende kracht in rekening worden gebracht.
Retour uitzonderingen
Hoewel we natuurlijk hopen dat je blij bent met je bestelde artikel(en) kan het weleens voor komen dat je deze alsnog wilt retourneren. In veel gevallen kan dit, maar we hanteren een uitzondering voor producten die op maat gemaakt zijn.
Producten die op maat gemaakt zijn worden uitgezonderd van ons retourbeleid. We kunnen geen andere mensen blij maken met de artikelen die naar jouw wens gemaakt zijn, vandaar dat deze artikel niet geretourneerd kunnen worden.
Retourvignet
Bepaalde artikelen zijn voorzien van het Retourvignet. Het ontvangen artikel is verzegeld met een Retourvignet® zegel en hanglabel. Want: even beoordelen mag maar niet gebruiken.
Product labels en etiketten mogen uitsluitend verwijderd worden indien dit het beoordelen van het artikel verhindert. Het retourvignet is zo bevestigd dat het beoordelen mogelijk moet zijn, met het verwijderen van het Retourvignet® zegel vervalt het retourneren en gehele restitutie. Indien je het artikel wilt retourneren, zorg er dan voor dat je het artikel in originele staat en in de fabrieksverpakking naar ons terugstuurt.
Mocht je de originele doos niet meer in je bezit hebben zorg dan dat je een doos gebruikt die het artikel tijdens het transport voldoende beschermt. Let er wel op dat alle productlabels zijn bijgesloten en het Retourvignet® niet is verwijderd. Alleen op deze manier kunnen we samen duurzaam retourneren en kunnen wij iemand anders blij maken met dit ‘nieuwe’ artikel. Wij hopen op uw medewerking!
Het retourneren en gehele restitutie vervalt wanneer:
- het product vervuild en/of beschadigd is
- het product gewassen is
- het Retourvignet® zegel is verbroken