Wij vinden het natuurlijk belangrijk dat je blij bent met je bestelde artikelen. Ben je dat niet, dan mag je deze altijd retourneren mits dit onder de voorwaarden valt.

Je hoeft je retour niet bij ons aan te melden. Wel vragen we om bij het retourneren van je bestelling het retourformulier toe te voegen. Dit formulier is makkelijk te downloaden en uitprinten. Zonder retourformulier kunnen wij je retour niet in behandeling nemen door het ontbreken van de nodige informatie.

Retourtermijn

Je hebt 30 dagen bedenktijd vanaf het moment dat je de bestelling hebt ontvangen. Zorg er daarom altijd voor dat je binnen deze 30 dagen de producten die je niet wenst te houden, aan ons retour stuurt. Bestaat je bestelling uit meerdere pakketten? Dan gaan de 30 dagen in vanaf het moment dat je het laatste artikelen hebt ontvangen.

Gebruik altijd een stevige (het liefst de originele) doos voor het versturen van je retour. Op deze manier is de kans op beschadigen zo klein mogelijk en kunnen wij nog iemand anders blij maken met het geretourneerde artikel. Komt het artikel beschadigd aan doordat deze niet stevig is verpakt, dan is dit niet de verantwoordelijkheid van Leidingshop. Aan de hand van de staat van het artikel wordt bepaald wat de waardevermindering is.

Gebruikte artikelen

Voordat je bepaalt of je de bestelde artikelen wilt houden, mag je deze altijd uitproberen zoals je dat ook in een fysieke winkel zou doen om zo de aard en kenmerken van het product vast te stellen. Zo komen de artikelen altijd in de originele staat en onbeschadigd bij ons terug en kunnen wij hier nog iemand anders blij mee maken. Is het geretourneerde product niet meer in de originele staat, dan bepalen wij aan de hand van de staat van het product wat de waardevermindering is.

Voorbeeld: haal een druppelslang uit de doos, bekijk hem van alle kanten maar ga er niet mee bewateren. Vanaf dat moment is het artikel niet meer in originele staat en kunnen we deze niet meer retour nemen.

Ben je benieuwd naar een uitgebreide werking van een artikel? Neem dan contact op met onze klantenservice of kom langs bij onze afhaalbalie in Bergeijk. Onze productspecialisten kunnen je al veel informatie geven zonder dat je het product in gebruik hoeft te nemen.

Let op: mochten er artikelen worden geretourneerd waarbij het uiteindelijke orderbedrag onder het gratis verzendbedrag komt, zullen de pakket- en/of vrachtkosten van de heenzending met terugwerkende kracht in rekening worden gebracht.

Wij vinden het natuurlijk belangrijk dat je blij bent met je bestelde artikelen. Ben je dat niet, dan mag je deze altijd retourneren mits dit onder de retourvoorwaarden valt. De retourkosten zijn (bijna) altijd voor eigen rekening. Slechts wanneer de fout bij Leidingshop gemaakt is, nemen wij de kosten voor onze rekening. Neem in dit geval altijd eerst contact op met onze klantenservice, anders kan de retour niet in behandeling worden genomen.

Retourneren via pakketpost

Stuur het pakket samen met het retourformulier terug naar het onderstaande adres. Zonder retourformulier kunnen wij je retour niet in behandeling nemen door het ontbreken van de nodige informatie.

Leidingshop B.V.
T.A.V Retouren
Eijkenakker 1
5571 SL Bergeijk
Nederland

Het is ook mogelijk om gebruik te maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Door dit formulier in te vullen maak je kenbaar dat je van je koop afziet. Echter is het gebruik van dit formulier niet verplicht en is het invullen van het retourformulier ook voldoende.

Retourneren via vervoersdienst

Is je bestelling bezorgd met een vervoersdienst? Dan dien je de bestelling ook te retourneren via deze weg. De bestelde artikelen zijn grote, zware en breekbare producten die niet via de pakketpost geretourneerd kunnen worden. Neem in dit geval altijd vooraf contact op met onze klantenservice.

Retourneren via onze afhaalbalie in Bergeijk

Je bent ook van harte welkom om je bestelde artikelen te retourneren via onze afhaalbalie in Bergeijk. Ook via deze weg hoef je de retour niet eerst aan te melden, maar zorg er wel voor dat je de factuur van je order bij de hand hebt op het moment van retourneren. Wil je een artikel omruilen, dan is dit uiteraard ook mogelijk mits het gewenste artikel op voorraad is.

Het kan altijd voorkomen dat je één of meer van je bestelde artikelen wilt retourneren. De retourkosten zijn altijd* voor eigen rekening, voor zowel pakket- als vervoersdienst.

Kosten pakketdienst

Het retourneren van je pakketzending zijn voor eigen rekening. Je bent vrij in via welke pakketdienst je de bestelling retourneert.

Kosten vervoersdienst

Is je bestelling bezorgd met een vervoersdienst? Dan dien je de bestelling ook te retourneren via deze weg. De bestelde artikelen zijn grote, zware en breekbare producten die niet via de pakketpost geretourneerd kunnen worden. Neem in dit geval altijd vooraf contact op met onze klantenservice.

Uitzondering retourkosten

*Slechts wanneer de fout bij Leidingshop gemaakt is, nemen wij de kosten voor de retourzending voor onze rekening. Neem in dit geval altijd eerst contact op met onze klantenservice, anders kunnen wij de retour niet in behandeling nemen.

Let op: mochten er artikelen worden geretourneerd waarbij het uiteindelijke orderbedrag onder het gratis verzendbedrag komt, zullen de pakket- en/of vrachtkosten van de heenzending met terugwerkende kracht in rekening worden gebracht.

Hoewel we natuurlijk hopen dat je blij bent met je bestelde artikel(en) kan het weleens voor komen dat je deze alsnog wilt retourneren. In veel gevallen kan dit, maar we hanteren een uitzondering voor producten die op maat gemaakt zijn.

Producten die op maat gemaakt zijn worden uitgezonderd van ons retourbeleid. We kunnen geen andere mensen blij maken met de artikelen die naar jouw wens gemaakt zijn, vandaar dat deze artikel niet geretourneerd kunnen worden.