Klantenservice: Bezorgen en afhalen
Levertijd
Wij streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te versturen zodat je kunt starten met jouw klusproject. Op de website wordt per artikel aangegeven of het direct leverbaar is of dat de levertijd wat langer is. Zodra jouw bestelling compleet is, wordt deze overgedragen aan de transporteur. Deze houdt je op de hoogte middels een unieke track & trace code.
Direct leverbaar & af te halen | Het artikel heeft geen levertijd en is op voorraad in het magazijn van Leidingshop of bij de leverancier. We streven ernaar om het artikel zo snel mogelijk te verzenden of klaar te zetten voor afhaling. |
Binnen X werkdagen leverbaar & af te halen | Dit artikel moet besteld worden wat een aantal werkdagen duurt. Zodra het artikel op voorraad is in het magazijn, versturen wij het zo snel mogelijk naar je toe of zetten we het klaar voor afhaling. |
Levertijd vrachtzending | Voor leveringen via vrachtverzending geldt doorgaans een levertijd van 2 tot 3 werkdagen. Deze zendingen worden verzorgd door een externe vervoerspartij waarbij geen track & trace code beschikbaar is. Mocht je meer informatie willen over de levering kun je contact met ons opnemen. We helpen je graag verder! |
Momenteel niet op voorraad | de levertijd van dit artikel is (nog) niet bekend. Voor informatie kun je telefonisch contact opnemen met de klantenservice. |
Verzendmethode
Na het plaatsen van je bestelling zijn er een aantal mogelijke opties hoe de bestelde artikelen ontvangen kunnen worden.
Pakketdienst
Via de pakketdienst wordt je pakket zo snel mogelijk naar je toegestuurd.
Vrachtverzending
Grote, breekbare artikelen kunnen niet via pakketdienst verstuurd worden. Deze artikelen zullen via een extern transportbedrijf met de nodige aandacht bij jou worden afgeleverd. Vrachtverzending is enkel mogelijk in Nederland en België. Meer info: vrachtverzending.
Afhalen
Woon je in de buurt, of kom je gewoon graag langs in onze winkel? Zonder extra kosten kun je jouw bestelling ophalen. Ons adres is: Eijkenakker 1 in Bergeijk.
Verzendkosten
De verzendkosten worden altijd vermeldt in het winkelmandje. Deze zijn gebaseerd op het verwerken, inpakken en verzenden van je bestelling. We bieden diverse verzendmethodes aan waarbij de verzendkosten variëren:
Pakketzending
Veel van onze producten kunnen via de pakketdienst worden geleverd. Voor zowel Nederland als België hanteren wij dezelfde verzendkosten.
orderbedrag €0 tot €150 | €5.95 verzendkosten |
orderbedrag vanaf €150 | gratis verzending |
Vrachtverzending
Grote, breekbare artikelen kunnen niet via PostNL pakketdienst verstuurd worden. Deze artikelen zullen via een extern transportbedrijf met de nodige aandacht bij jou afgeleverd.
orderbedrag €0 t/m €499.99 | €45 transportkosten |
orderbedrag €500 t/m €749.99 | €25 transportkosten |
orderbedrag vanaf €750 | gratis |
Afhalen
Woon je in de buurt of wil je de bestelling liever zelf afhalen? Bij het plaatsen van je bestelling kun je er ook voor kiezen om je bestelling af te halen in de winkel. Hier worden geen extra kosten voor gerekend. Je ontvangt een e-mail zodra je bestelling klaarstaat. Spoed? Bel ons gerust en wij kijken wat we voor je kunnen betekenen.
Let op: wanneer je artikelen retourneert en het uiteindelijke orderbedrag komt onder de gratis verzendnorm uit, zullen de verzend- en/of vrachtkosten met terugwerkende kracht in rekening worden gebracht.
Vrachtverzending
Leveringen via vrachtverzending hebben een levertijd van 2 tot 3 werkdagen. Deze zendingen worden door een externe vervoerspartij uitgevoerd.
De bezorgtijden van de vrachtverzendingen worden tussen 07:00 uur en 18:00 uur van maandag t/m vrijdag. De bezorging vindt uitsluitend plaats tot aan de voordeur op de verharde weg. De bestelling zal aan de straatkant uitgeladen worden door de chauffeur. Op het afleveradres dient minimaal 1 volwassen persoon aanwezig te zijn voor ontvangst van de goederen en eventueel te helpen met het uitladen.
Neerzettoestemming
Wil je de levering op een specifieke plek rondom het huis hebben? Geen probleem, dat is mogelijk! We willen benadrukken dat het risico hiervan volledig bij de klant ligt en niet bij Leidingshop.
Transportschade
controleer bij levering van je bestelling de artikelen op eventuele beschadigingen. Zichtbare schade moet conform de CMR-voorwaarden binnen 24 uur worden gemeld. Voor niet direct zichtbare schade heb je tot uiterlijk 5 dagen na ontvangst (dag van ontvangt telt mee) tijd om dit schriftelijk aan ons te melden.
Klik hier om stap voor stap te lezen hoe je transportschade aan ons kunt melden.
Niet thuis bij levering
indien je niet thuis bent bij levering, zal de bezorger telefonisch contact opnemen als er een telefoonnummer bekend is. In overleg zal men vragen of de bestelling op een afgesproken plek achtergelaten mag worden. Als dit niet mogelijk is, wordt er in overleg naar een nieuwe afleverdatum gezocht. Houdt er rekening mee dat dit voor extra bezorgkosten kan zorgen.
Mocht je meer informatie willen hebben betreffende jouw bestelling, neem gerust contact met ons op!
Gewenste levertijd
Bij het plaatsen van een bestelling heb je de mogelijkheid om een gewenste leverdatum te kiezen. We doen er alles aan om deze gewenste leverdatum na te komen, echter is dit altijd onder voorbehoud. Sommige artikelen kunnen niet eerder geleverd worden dan zo snel mogelijk. Bij vrachtverzendingen vindt de levering plaats van maandag t/m vrijdag.
Bestelling volgen
Na het plaatsen van je bestelling wordt je via e-mail door Leidingshop of een externe partij op de hoogte gehouden waar je bestelling op het moment is.
Pakketdienst
Nadat je bestelling het magazijn heeft verlaten ontvang je een e-mail met de unieke track & trace code. Deze informatie is vaak ook terug te vinden in de factuurmail die je van ons ontvangt. Met jouw unieke track & trace code kun je gemakkelijk de locatie van je pakket volgen en zien op welke dag en tijdstip het geleverd wordt.
Vrachtverzending
bij vrachtverzendingen kunnen we helaas geen track & trace code naar je toesturen aangezien dit via een externe vervoerder wordt uitgevoerd. We kunnen je na 24 uur na het plaatsen van de bestelling meer informatie geven over de levering. Houdt er rekening mee dat vracht verzendingen doorgaans 2 tot 3 werkdagen nodig hebben voor levering.
Niet thuis bij levering
Het kan wel eens voorkomen dat je niet thuis bent op het moment dat je bestelling wordt aangeboden. Zie onderstaand per vervoersdienst wat je kan verwachten.
Pakketdienst | Bij een pakketzending zal de pakketdienst proberen je bestelling af te leveren bij de buren of bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt (indien mogelijk). Je kunt je zending volgen met je persoonlijke track & trace code die je per e-mail hebt ontvangen. Vanaf 1 juli 2022 worden er geen fysieke 'niet thuis briefjes' meer in de brievenbus bezorgd. Alle informatie verloopt digitaal via het mailadres wat je bij het plaatsen van je bestelling hebt ingevuld. |
Vrachtzending | Als je bestelling wordt bezorgd door een vervoersdienst zal de bezorger altijd proberen telefonisch in contact te komen als er een telefoonnummer bekend is. De vervoerder zal vragen of de bestelling op een afgesproken plek achtergelaten kan worden. Wanneer dit niet mogelijk is, wordt er naar een nieuwe afleverdatum gezocht. Houd er rekening mee dat hier mogelijk extra kosten aan verbonden kunnen zijn. |
Bestelling beschadigd ontvangen
Is jouw bestelling beschadigd tijdens het transport van A naar B? Dat is niet de bedoeling! Sorry daarvoor.
Zichtbare schade of een onvolledige zending dien je conform de CMR-voorwaarden binnen 24 uur schriftelijk aan ons te melden. Voor niet direct zichtbare schade heb je tot uiterlijk 5 dagen na ontvangst (dag van ontvangt telt mee) om dit te melden. Stuur ons een mail naar klantenservice@leidingshop.nl en vermeld duidelijk het ordernummer, om welke artikel(en) het gaat en voeg foto’s toe waarop de schade duidelijk zichtbaar is. We gaan dit uiteraard zo spoedig mogelijk voor je oplossen. Klik hier om stap voor stap te lezen hoe je transportschade aan ons kunt melden.
Foutieve bestelling ontvangen
Heb je jouw bestelling ontvangen, maar lijkt deze foutieve artikelen te bevatten? Onze excuses daarvoor! Neem contact op met de klantenservice via klantenservice@leidingshop.nl. Maak een foto van de geleverde artikelen en beschrijf duidelijk in de e-mail welk artikel niet in de bestelling hoort. Controleer je bestelling altijd direct na ontvangst op eventuele gebreken.
In het geval van een incomplete levering kan het zo zijn dat je bestelling mogelijk verzonden is in meerdere pakketten. Je kunt de track & trace gegevens hiervoor raadplegen of dit ook het geval is. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan binnen 24 uur tot uiterlijk 5 dagen na ontvangst contact met ons op.
Vertraagde levering
We vinden het heel vervelend als je pakket vertraging heeft opgelopen! De externe vervoersdienst als pakketdienst die zorg dragen voor het bezorgen van je bestelling, zullen je pakket zo snel mogelijk proberen te bezorgen. Heb je 5 werkdagendagen na de oorspronkelijke bezorgdag nog niks ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice via klantenservice@leidingshop.nl of bel naar 085 - 401 9164.
Indien nodig zal er vanuit de pakketdienst een onderzoek gestart worden om te achterhalen waar je pakket is. We begrijpen dat dit een vervelende situatie is, maar vragen je om nog even geduld te hebben tot de pakketdienst meer laten weten over de locatie van je bestelling.