Standaard streven we ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden, zodat je snel aan de slag kunt met je project. Op onze website wordt per artikel aangegeven of het direct leverbaar is of dat er een specifieke levertijd van X aantal dagen nodig is. Zodra we jouw bestelling aan de transporteur hebben overgedragen, zijn we afhankelijk van de transporteur. Zowel op de product pagina's als in de winkelmand kun je de verwachte levertijd terugvinden. Het artikel met de langste levertijd is leidend voor de gehele bestelling.

Direct leverbaar / af te halenDit artikel heeft geen specifieke levertijd en is vaak op voorraad in ons eigen magazijn of bij onze leverancier. We streven ernaar om het artikel in dit geval zo snel mogelijk te verzenden of klaar te zetten voor afhaling.
Binnen X werkdagen leverbaar / af te halenDit artikel moet op bestelling worden geplaatst. We hebben de aangegeven werkdagen nodig om het bestelde artikel van onze leverancier naar ons eigen magazijn te krijgen. Zodra het artikel in ons magazijn is aangekomen, streven we ernaar om de bestelling zo snel mogelijk te verzenden of klaar te zetten voor afhaling.
Levertijd vrachtzending
Voor leveringen via vrachtverzending geldt doorgaans een levertijd van ongeveer 2 tot 3 werkdagen. Deze zendingen worden verzorgd door een externe vervoerder, waarbij helaas geen track & trace gegevens beschikbaar zijn. Als je 24 uur na het plaatsen van de bestelling meer informatie wilt over de levering, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.
Momenteel niet op voorraad
Helaas komt het wel eens voor dat artikelen momenteel niet op voorraad zijn, en daarom niet te bestellen. Op dit moment is de leverdatum (nog) niet bekend. We kunnen vaak wel een geschatte levertijd geven; neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Pakketdienst
Dit is de meest voorkomende verzendmethode. Veel van onze producten kunnen via de pakketdienst geleverd worden, wij versturen je bestelling in dit geval altijd met PostNL.

Vrachtzending
Grote, breekbare en lengte artikelen kunnen vanzelfsprekend niet met pakketdienst geleverd worden. Hiervoor dient een transportbedrijf in actie te komen. Deze artikelen hebben net wat meer aandacht nodig zodat ze netjes en natuurlijk onbeschadigd bij je geleverd worden. Vrachtzending is niet mogelijk buiten Nederland en België. Lees hier aanvullende informatie over vrachtzending.

Afhalen
Bij het plaatsen van je bestelling kun je er ook voor kiezen om deze af te halen, zonder extra kosten. Onze winkel is gevestigd op de Eijkenakker 1 in Bergeijk.

Bij ons zijn verzendkosten nooit een verrassing, de verwachte verzendkosten zijn namelijk altijd terug te vinden in je winkelmand. De verzendkosten zijn gebaseerd op het verwerken, inpakken en verzenden van je bestelling. We bieden diverse levermethoden aan waarbij de verzendkosten variëren.

Pakketzending

Veel van onze producten kunnen via de pakketdienst geleverd worden, wij versturen met PostNL. Voor zowel Nederland als België hanteren wij dezelfde verzendkosten.

orderbedrag €0 t/m €150

€5.95 verzendkosten
orderbedrag vanaf €150gratis

Vrachtzending

Grote, breekbare en lengte artikelen kunnen vanzelfsprekend niet met pakketzending geleverd worden. Hiervoor dient een transportbedrijf in actie te komen. Deze artikelen hebben net wat meer aandacht nodig zodat ze netjes en natuurlijk onbeschadigd bij je geleverd worden.

orderbedrag €0 t/m €499.99

€45 transportkosten
orderbedrag €500 t/m €749.99

€25 transportkosten

orderbedrag vanaf €750gratis

Afhalen

Bij het plaatsen van je bestelling kun je er ook voor kiezen om deze af te halen, zonder extra kosten. Zodra wij je bestelling ontvangen, streven we ernaar deze zo snel mogelijk voor je gereed te maken. Je ontvangt altijd een e-mail zodra je bestelling klaarstaat, nog geen e-mail ontvangen maar heeft je bestelling spoed? Bel ons gerust, dan kijken we wat we voor je kunnen betekenen!


Mocht je artikelen retourneren, waarbij waarbij het uiteindelijke orderbedrag onder het gratis verzendbedrag komt, zullen de verzend- en/of vrachtkosten met terugwerkende kracht in rekening worden gebracht.

Voor leveringen via vrachtverzending geldt doorgaans een levertijd van ongeveer 2 tot 3 werkdagen. Deze zendingen worden verzorgd door een externe vervoerder. Helaas zijn er geen track & trace gegevens beschikbaar. Als je 24 uur na het plaatsen van de bestelling meer informatie wilt over de levering, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder.

Vrachtzendingen worden doorgaans geleverd tussen 8:00 en 18:00 van maandag t/m vrijdag. De bezorging vindt uitsluitend plaats tot aan de voordeur op de verharde weg. Dat betekent dat jouw bestelling aan de straatkant wordt uitgeladen door de chauffeur. Je moet deze vervolgens zelf naar binnen of naar je tuin verplaatsen. Op het afleveradres dient minimaal 1 volwassen persoon aanwezig te zijn voor het in ontvangst nemen van de artikelen en eventueel te helpen met het uitladen.

Neerzetverzoek
Met regelmaat krijgen we het verzoek of de bestelling bij levering op een specifieke plek rondom het huis kan worden neergezet. Dit is mogelijk, mits het een veilige locatie betreft. We willen benadrukken dat het risico hiervan volledig bij de klant ligt en niet bij Leidingshop.

Transportschade
Hoewel onze transporteurs zich altijd inzetten om je bestelling onbeschadigd te leveren, kan er helaas soms transportschade ontstaan. Controleer je bestelling daarom direct na ontvangst op eventuele beschadigingen. Zichtbare schade moet conform de CMR-voorwaarden binnen 24 uur worden gemeld. Voor niet direct zichtbare schade heb je tot uiterlijk 5 dagen na ontvangst (waarbij de dag van ontvangst wordt meegeteld) om dit schriftelijk aan ons te melden.

Klik hier om stap voor stap te lezen hoe je transportschade aan ons kunt melden.

Niet thuis bij levering
Indien je niet thuis bent op het moment van levering, zal de bezorger proberen je telefonisch te bereiken als er een telefoonnummer bekend is. De vervoerder zal vragen of de bestelling op een afgesproken plek achtergelaten kan worden. Als dit niet mogelijk is, wordt er naar een nieuwe afleverdatum gezocht. Houd er rekening mee dat hier mogelijk extra kosten aan verbonden kunnen zijn.

Standaard wordt je bestelling altijd zo snel mogelijk verzonden. Bij het afronden van je bestelling heb je ook de mogelijkheid om een gewenste leverdatum te kiezen. We doen er dan ook altijd alles aan om je bestelling daadwerkelijk op deze dag te leveren, echter is dit altijd onder voorbehoud. Artikelen met bepaalde levertijd kunnen nooit eerder geleverd worden dan zo snel mogelijk. Houdt er ook rekening mee dat vrachtzendingen niet op zaterdag geleverd kunnen worden.

Je zit natuurlijk met smacht te wachten op je bestelde artikelen, dat begrijpen wij! We proberen altijd zo duidelijk mogelijk te zijn over de levertijd. Afhankelijk van de verzendmethode kun je jouw bestelling volgen.

Pakketdienst

Nadat je bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvang je automatisch een e-mail met de track & trace gegevens. Deze informatie wordt verzonden via e-mail en is vaak ook terug te vinden in de factuurmail. Met de track & trace code kun je gemakkelijk de locatie van je pakket volgen en zien op welke dag en welk tijdstip het zal worden geleverd.

Vrachtzending

Voor vrachttransport maken we gebruik van een externe vervoerder, dat betekent dat er helaas geen track & trace gegevens beschikbaar zijn. We kunnen je echter 24 uur na het plaatsen van je bestelling meer details geven over de levering. Houd er rekening mee dat vrachtzendingen doorgaans 2 tot 3 werkdagen nodig hebben voor levering en dat de zending vanaf 7:30 uur 's ochtends bij je aangeboden kan worden. Wanneer je meer informatie wilt, neem dan gerust contact met ons op.

Niet thuis bij levering

Het kan wel eens voorkomen dat je niet thuis bent op het moment dat je bestelling wordt aangeboden. Zie onderstaand per vervoersdienst wat je kan verwachten.

Pakketdienst

Bij een pakketzending, als je niet thuis bent, zal PostNL proberen het pakket af te leveren bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace code die je per e-mail hebt ontvangen, kun je de zending volgen. Sinds 1 juli 2022 worden er geen fysieke 'niet thuis briefjes' meer in de brievenbus bezorgd. Alle informatie verloopt digitaal.
VrachtzendingAls je bestelling wordt bezorgd door een vervoersdienst en je bent niet thuis, zal de bezorger altijd proberen je telefonisch te bereiken als er een telefoonnummer bekend is. De vervoerder zal vragen of de bestelling op een afgesproken plek achtergelaten kan worden. Wanneer dit niet mogelijk is, wordt er naar een nieuwe afleverdatum gezocht. Houd er rekening mee dat hier mogelijk extra kosten aan verbonden kunnen zijn.

Heb je jouw bestelling ontvangen, maar is deze helaas beschadigd? Controleer je bestelling altijd direct na ontvangst op eventuele beschadigingen. Zichtbare schade moet volgens CMR-voorwaarden binnen 24 uur gemeld worden. Voor niet direct zichtbare schade heb je tot uiterlijk 5 dagen na ontvangst (waarbij de dag van ontvangst wordt meegeteld) om dit schriftelijk aan ons te melden.

Schade of een onvolledige zending dien je te melden via e-mail naar klantenservice@leidingshop.nl. Vermeld hierbij ook duidelijk je ordernummer, om welke artikel(en) het gaat, en voeg foto's toe waarop de beschadigingen duidelijk te zien zijn. We gaan dit uiteraard zo spoedig mogelijk voor je oplossen. Klik hier om stap voor stap te lezen hoe je transportschade aan ons kunt melden.

Heb je jouw bestelling ontvangen, maar lijkt deze foutieve item(s) te bevatten? Sorry daar voor! Neem via klantenservice@leidingshop.nl contact met ons op. Maak daarbij meteen even een foto van het verkeerd ontvangen item, zodat we direct kunnen schakelen en natuurlijk naar een oplossing kunnen zoeken. Controleer je bestelling altijd direct na ontvangst op eventuele gebreken. Zichtbare gebreken moet volgens CMR-voorwaarden binnen 24 uur gemeld worden. Voor niet direct zichtbare gebreken heb je tot uiterlijk 5 dagen na ontvangst (waarbij de dag van ontvangst wordt meegeteld) om dit schriftelijk aan ons te melden.

In het geval van een incomplete levering kan het zo zijn dat je bestelling mogelijk verzonden is in meerdere pakketten. Je kunt in de track & trace gegevens zien of je zending uit meerdere delen bestaat. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan ook binnen 24 uur tot uiterlijk 5 dagen na ontvangst contact met ons op, dan zoeken wij het voor je uit.

Vervelend dat je pakketje vertraging heeft opgelopen! Zowel onze vervoersdienst als pakketdienst zetten zich volledig in om je pakketje zo spoedig mogelijk te bezorgen. Mocht je 5 dagen na de oorspronkelijke bezorgdag je pakketje nog niet hebben ontvangen, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice via klantenservice@leidingshop.nl of bel naar 085 - 401 9164.

Indien nodig zal er vanuit PostNL een onderzoek gestart worden om te achterhalen waar je pakket zich bevindt. We begrijpen dat dit een vervelende situatie kan zijn, maar we vragen om je geduld gedurende dit zorgvuldige proces. PostNL zal er alles aan doen om het probleem op te lossen en je pakket zo snel mogelijk te bezorgen.